رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مبلغان شیعه و جمهوری اسلامی هستند و باید حضوری جدی و موثر داشته باشند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، ولی یاراحمدی در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره اردوی آمادگی قاریان و حافظان ممتاز کشور جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی در سازمان اوقاف اظهار کرد : با حمایت نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و همکاری اساتید قرآنی حرکت قرآنی خوبی در سازمان اوقاف و به تبع آن در کشور شکل گرفته که شاید بتوان گفت بخشی از مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری را پاسخ داده باشد.
 
وی با اعلام این‌که «مسابقات قرآنی در تمام ابعاد باید رشد پیدا کند» افزود : مسابقات سراسری قرآن به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور سهم بسیار بالایی در میان جامعه قرآنی پیدا کرده است و به اذعان بسیاری در روند آموزش قرائت و حفظ نیز در کشور بسیار تاثیرگذار است.
 
یاراحمدی با اشاره به تغییرات کیفی مسابقات سراسری قرآن کریم گفت : حذف مسابقات منطقه‌ای، فراهم سازی امکان شرکت تمامی علاقه مندان و سه مرحله‌ای برگزار کردن مسابقات نهایی از جمله تغییرات صورت گرفته در راستای کیفی سازی مسابقات سراسری قرآن در دوره اخیر است.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که «مسابقات سراسری قرآن باید به عنوان مهمترین رویداد قرآنی کشور موج آفرین باشد» افزود : باید فضای استان میزبان و تمام مسئولان استانی آن به تبع برگزاری مسابقات قرآن، شوری قرآنی پیدا کند که امسال در استان فارس و شهر شیراز بواسطه برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی و برپایی 150محفل قرآنی این فضای قرآنی را شاهد بودیم.
 
وی با اعلام این‌که «یکی از ابعاد مسابقات قرآن و حضور قاریان برتر پس از برگزاری در مسابقات بین المللی یک تبلیغ برای شیعه و جمهوری اسلامی است» خاطرنشان کرد : نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با توجه به برخورداری از رهبری قرآنی و شهیدان به عنوان عاملان اصلی قرآن باید در مسابقات بین المللی سایر کشورها بهترین عملکرد و نتیجه را داشته باشند، زیرا ایران اسلامی در عمل به فرامین و قوانین قرآنی از سایر کشورها جلوتر است.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان برگزاری این اردو را نشانی از همراهی و همدلی جامعه قرآنی کشور دانست که باید بیش از گذشته وجود داشته باشد.
 
بر اساس این گزارش هفتمین اردوی آمادگی قاریان و حافظان برگزیده مسابقات سراسری قرآن با حضور 26 نفر از برگزیدگان رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و حفظ 20 جزء قرآن کریم در دو مقطع بزرگسالان و شکوفه‌ها، از امروز 20 فروردین ماه به مدت سه روز آغاز به کار کرد.
 
این دوره به منظور ارزیابی دقیق‌تر، ارائه آموزش تخصصی و آماده‌سازی قراء و حفاظ شرکت‌کننده و در نهایت انتخاب افراد شایسته به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام به مسابقات بین المللی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و با مشارکت شورای عالی قرآن برگزار می‌شود.
 
این دوره با حضور استادان برجسته قرائت و حفظ قرآن کریم در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 20 و 21 فروردین ماه در سازمان اوقاف و روز جمعه 22 فروردین ماه در شورای عالی قرآن برگزار خواهد شد.
 
سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن در مراسم افتتاحیه این دوره با بیان این‌که «روند انتخاب نمایندگان ایران در مسابقات بین المللی تغییر خواهد کرد» افزود : مسابقات سراسری قرآن در مراحل مختلف با زحمات و تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود و نفرات برتر جهت اعزام به مسابقات مختلف بین المللی انتخاب می‌شوند.
 
وی با اعلام اینکه «این اردو توسط سازمان اوقاف و با همکاری شورای عالی قرآن برگزار می‌شود» ادامه داد : هدف از برگزاری این اردو آمادگی بیشتر افراد انتخاب شده جهت حضور در مسابقات بین المللی و همچنین آشنایی با قوانین و شوابط مسابقات مختلف بین المللی است.
 
سرابی با اشاره به اینکه «اردوهای آمادگی تا زمان برگزاری مسابقات مختلف باید برپا شود» گفت : برخی از رقبای جمهوری اسلامی در مسابقات انگیزه‌های گاه سیاسی و مذهبی دارند که متسابقان ایران نیز باید با نگاهی ملی و عمیق و کلان در این مسابقات شرکت کنند.
 
براساس این گزارش، استادان حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم، حجت الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور، احمد ابوالقاسمی، غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، دکتر محمدرضا ستوده‌نیا، محمود لطفی‌نیا، سیدجواد سادات فاطمی، عباس امام‌جمعه، حسن ربیعیان، معتز آقایی، دکتر جواد مسگری، دکتر مهدی دغاغله، علی‌اکبر ملکشاهی، مسعود عنایتی‌مقدم، جهانبخش فرجی، بهروز یاری‌گل و دکتر سعید رحمانی در این دوره حضور دارند.
/2759/